
Sundance Institute, ktorý organizuje festival Sundance nadviazal spoluprácu s 3GSM World Congress, ktorý sa uskutoční vo februári v Barcelone. 6 režisérov, ktorí prezentovali svoje filmy na predchádzajúcich ročníkoch festivalu vyrobili trojminútové filmy určené pre distribúciu cez mobilné telefóny. Filmíky si môžu návštevníci kongresu stiahnuť do mobilu a pravdepodobne sa po kongrese objavia aj na stránkach Sundance Institute. Skúsenosť jedného z režisérov - panoramatické zábery strácajú význam na malej obrazovke, rozprávať treba skôr cez detaily.
Walt Disney sa v 50-tych rokoch nebál nástupu televízie, ktorá mala rapídne znížiť návštevnosť kín. Miesto toho to využil ako príležitosť prezentovať svoje filmy širokej verejnosti. Bol jeden z prvých šéfov hollywoodskych štúdií, ktorí odvysielali svoje filmy na televíznych obrazovkách. Zvýšili tak záujem verejnosti o nové disneyovky.
Nedávno som sa na blogu rozpisoval o sprístupnení nového filmu Jackass 2.5 spoločnosti MTV Films výhradne cez digitálne médiá. Na panelovke bol David Harris z MTV New Media a tu sú skúsenosti z experimentu:
Hneď po internetovej premiére niekto hodil rip na BitTorrent, štúdio tak stratilo kontrolu nad sledovanosťou. Rapídne sa tak znížili príjmy z reklamy, ktorá bola vysielaná na ich webových stránkach pred spustením filmu. Množstvo divákov odradil fakt, že museli potvrdiť plnoletosť a že si museli stiahnuť nový videoplayer.
Evan Spiridellis, spoluzakladateľ spoločnosti Jib-Jab a jeho teória výroby animovaných videoklipov - jeden vizuálny a jeden textársky vtip v každej strofe pesničky. Je známy fakt, že cez net musíte bojovať o divákovu pozornosť oveľa intenzívnejšie. Televízny divák dá televíznemu programu 2-3 minúty, aby sa nechal vtiahnuť do deja. Na internete dá divák videjku najviac 10-15 sekúnd. Ak sa dovtedy nič zaujímavé neudeje, väčšina ľudí videjko zruší.
MTV a Electronic Arts momentálne vyrábajú sériu dokumentov o gameroch. Divák si bude môcť počas sledovania dokumentu kliknúť na rozšírené informácie o počítačových hrách, ktoré sa v dokumentoch spomínajú.
Väčšina stránok s videoobsahom má zastaralé štatistiky sledovanosti. Zaznamenávajú len kliknutie na prezeranie videjka. Nezistíte, či divák dopozeral videjko do konca. Pre filmárov je len a len prínosom, ak dostanú detailnejšie štatistiky ako divák reaguje na ich videjká. V budúcnosti sa môžu vyvarovať situáciám, počas ktorých divák stráca záujem pokračovať v sledovaní.
A na záver pár cenných tipov, ako si vypestovať vašu vlastnú divácku obec:
Komunitu fanúšikov vášho filmového projektu je dobré budovať už od prípravnej fázy. Vytvorte webovú stránku projektu, pravidelne informujte o vývoji, uverejňujte ukážky z natočeného materiálu, vytvorte si podstránky na komunitných stránkach, natáčajte making of, ... využite svoju kreativitu ako sa dá zaujať čo najviac ľudí a udržovať ich pozornosť až do veľkolepej premiéry. Ak takto človek s vami strávi niekoľko mesiacov, je veľká pravdepodobnosť, že vás ocení návštevou kina, prípadne nákupom DVD, či trička s motívom filmového projektu.
Web 2.0 komunitné stránky sú závislé na trendoch a popularite. Momentálne fičí Facebook, trendy je LinkedIn, Orkut sa stáva out, ... Je fajn budovať si komunitu friendov/potencionálnych divákov vašich filmíkov na niektorej z komunitných stránok a jedným kliknutím rozposlať vaše videjko všetkým známym. Ale len z krátkodobého hľadiska. Oveľa väčší efekt má získavať ľudí do svojho mailing listu. Je to stabilnejšia a priamejšia cesta ako informovať ľudí o vašich pripravovaných projektoch.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára