utorok, apríla 03, 2007

Project In Progress - videoklip - Stereo - Vrah



Keďže som práve v Bratislave a kapela, pre ktorú som točil klip je v Košiciach, na www.youtube.com som hodil verziu v štádiu, v akom sa post-produkcia nachádza.
Od rána to videlo vyše okrem kapely vyše štyridsať ľudí a ja som si uvedomil, že nie je nič zlé na tom nechať to zverejnené širokému okoliu. 13.4.2007 plánujem uverejniť finálnu verziu a možno predtým ešte nejakú pracovnú verziu. Dostalo sa mi zopár názorov a človeka to motivuje rozmýšľať nad tým a vylepšovať.
Je zaujímavé sledovať ako na ľudí funguje dielo/produkt v rozličných štádiách a učiť sa z toho. Preto potešíte, ak napíšete svoj názor. Mne takáto skúsenosť určite pomôže. Možno pomôže aj ďalším.

Zámer projektu
Keďže rozpočet nebol nijak slávny, rozhodol som sa točiť "undergroundovo" - bez svetiel, exteriéry, kamera, statív, kameraman a kapela. Točili sme HD na Sony FX1. Na obraze som ušetril a tak som sa to snažil oživit strihom. Pesnička má rytmus pripomínajúci kapelku The White Stripes a nápad použiť techniku obdobnú Gondryho klipu The Hardest Button To Button bol na svete. Pesnička je ľahká, rytmická a aj napriek textu happy. Preto príbeh, že za Spevákom príde čarovný levitujúci chlapík s gytarou a Spevák zistí, že s kapelou mu je príjemne. Užije si s nimi a na druhý deň sa vracia do STEREOtypného ďalšieho rána a kapela mu začína chýbať. Začne ju hľadať a opäť sa s ňou stretne a veľké finále - zaspieva si s nimi. Koniec je ale zlomyselný - kapela opäť zmizne a on dospieva pesničku osamote.

Štádium post-produkcie
dostal som sa do 2/3 ako začína hľadať kapelu. bude to pokračovať tak, že sa z garáží vytvorí štvorobraz a Spevák uviaznutý vo svojej štvrtine sa bude snažiť dostať ku kapele, ktorá je v ostatných štvrtinách. Nakoniec sa prepadne do dolnej časti ku čarovnému gytaristovi a záverečný refrén sme točili s celou kapelou už aj so spevom asi z 12 uhlov, pričom sa bude rytmicky prestrihávať z uhlu na uhol. Vytvorí sa efekt alla matrix.
Zatiaľ je to hrubý zostrih, na niektorých miestach nie je ideálne synchrónny. Chcem na to nahodiť ešte obrazovú korekciu.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Filip, je to fajn - prekvapil si ma... Mam nejake pripomienky, prejdeme si ich v skole, ked sa stretneme.... cesc <> Brano

Anonymný povedal(a)...

No Filip,
takze tu su komentare:

- mam pocit, ze by som potreboval vidiet viac detailov na clenov kapely, nakolko vacsina zaberov su celky

- urcite by si sa mal pohrat s nejakymi filtrami, aspon co sa tyka farieb - nevravim, ze je to zle, ale farebne korekcie by to mohli posunut na iny level.

- koniec-koncov sa mi ten efekt, co si vytvoril velmi paci, akurat mam pocit, ci tam toho nie je privela a dost kruto vyuzite. Mozno to inak posobi na velkom obrazovkovi - pozriem si a poviet ti. Co tak to doniest dnes na Labika a spustit?

Vela zdaru do dalsich aktivit...